איך נחלצים מזה

זה הזמן לטפל בסערת העיתים בלי סערת רגשות.

זה הזמן להניח בצד טיעונים המבוססים על הגיון אינטואיטיבי ולפנות לשיקול דעת המבוסס ככל הניתן על נתונים בדוקים.

 בבסיס שיקול הדעת מונחת הנחה היסטורית מובהקת שמדינת ישראל ביסודה היא מדינה ציונות.

 הציונות היא ללא עוררין תכלית הקמתה של מדינת ישראל שכן, הציונות על-פי הגדרתה היא: "מימוש הלאומיות של האומה היהודית כישות ריבונית בציון".

"ציון" היא הכינוי שניתן לארץ המולדת של שלטון העם העברי בארצו.

האסמכתא לחזון הציונות היא מגילת העצמאות.

באין חוקה, מגילת העצמאות היא היסוד החוקתי המעצב את אורחות חיי המדינה.

במגילת העצמאות מנוסחים חמשת היסודות של החזון הציוני:

א.    מדינה שתקומם את עצמאות האומה העברית במולדתה.

ב.   מדינה שתזמן גאולה לכלל האומה היהודית מחרפת הגולה.

ג.     ציונות: מדינה שריבונותה תונהג ע"י הלאום היהודי.

ד.   דמוקרטיה: מדינה שאורחות חייה יתנהלו במשטר דמוקרטי

ה.   רפובליקה: מדינה שתפעל תחת שלטונו של עם הארץ היושב בגבולה

חמשת היסודות לתקנון החוקתי של המדינה יצוקים כמקשה אחת ובלתי ניתנת להפרדה או המרה ועל חמישתם כאחד מושתת קיום המדינה.

בהצהרת כוונות מלכתחילה ובמעשים בפועל כל אחד ממרכיבי הקואליציה השלטונית של גוש "ימין על מלא" מבטל מיסודו לפחות אחד מיסודות החזון הציוני ומביא לו תחליף.

בכך, סוטה חזון ה"ימין על מלא" מהחזון החוקתי של מדינת ישראל והופך את חזונו הייחודי הפועל לתועלתו, לבלתי לגיטימי ואת פירותיו, גם אם הבשילו כדין, לפירות אסורים, בהיותם "פרי העץ הבאוש".

בכללו, חזון מדינה הנוצר ממיזוג חזונות המדינה של מרכיבי גוש הימין "על מלא" שהוא "עץ באוש",  מעצב בפועל יסודות ריבונות, משטר ושלטון שאינם נאמנים לחזון הציוני ועל כן הם בבחינת "פרי אסור" גם אם דרכם נסללה בנוהל חקיקה תקין כיוון שכמכלול הם מנוגדים ליסודות החזון הציוני באופן הגדרתם:

א.   ריבונות: מדינה שריבונותה הלאומנית, איננה ממלכתית וכן מעניקה בלעדיות ללאום היהודי בחזקת הריבונות.

ב.   משטר: משטר תיאוקרטי שערכיו נקבעים ע"י רשויות תורניות.

ג.    שלטון: שלטון דיקטטורי המפקיע את השלטון מידי העם ומעניק מטעם עצמו סמכות ריבונית לגורם שליט יחיד המרכז באצטלת סמכותו את ארבעת רשויות המדינה: המחוקקת, המבצעת, השופטת והמבקרת.

כדי לעצור את המהפכה החוקתית ההופכת בפועל את המדינה ממדינה ציונית למדינה פוסט ציונית במתכונת חזון הבאושים של "ימין על מלא" יש להפעיל מנגנון המתניע יוזמות נגד שתכליתו לבסס מחדש וביתר תוקף את תהליך הגשמת החזון הציוני.

נאמנות של מנהיגי הקואליציה לשאיפותיהם והלהט הפנאטי של החתירה להגשמת המהפכה החוקתית לא
מותירה מצידם מקום לפשרות והברירה הסופית היא:

או מדינה ציונית שפויה
או מדינה פוסט ציונית מטורללת

מסתמנת מציאות שבה חקיקת המהפכה החוקתית תושלם בעיקרה וייחל תהליך יישומה.

ייעודו של מנגנון הנגד למהפכה החוקתית הוא להשיב לשלטון את הציונות השפויה ובהינתן המציאות שבה המהפכה החוקתית יוצאת לדרכה, על המנגנון להשיג את המטרות הבאות בטרם תושלם המהפכה והמדינה תהפוך באופן בלתי הפיך למדינה פוסט ציונית:

א.    לעכב את יישום המהפכה עד להצטברות אירועים של משבר חוקתי שיגרמו לשבר בהנהגת הקואליציה מצד מנהיגים בודדים בעלי יושרה ציונית השותפים לקואליציה שיאפשרו הבעת אי אמון בממשלה ופיזור הכנסת. השגת מטרה זו תהיה פועל יוצא של פעילות שומרי הסף בעידוד תודעתי של הציבור שיפעלו בכל מקרה של עימות בין הרשות השופטת לבין הרשות המבצעת על-פי הוראת בית המשפט.

ב.    לעצב מיידית תודעה ציונית שפויה בקרב מצביעי "גוש ימין מלא" שמרכזה ריבונות ממלכתית, דמוקרטיה ושלטון העם.

השגת מטרה זו תהיה פועל יוצא של מאבק ציבורי נגד המהפכה החוקתית שיתמקד בלחץ על מנהיגים בקואליציה המזוהים כבעלי יושרה ציונית עד להשגת שבר בקואליציה ופיזור הכנסת.

ג.     לכונן באופן מידי ממשלת צללים של המפלגות הציוניות באופוזיציה שתציג קווי יסוד להקמת ממשלה ותפעל על פיהם ותתכנן ותציג מצע בחירות המציע יוזמה משותפת לכינון אסטרטגיה שלטונית להגשמת החזון הציוני עם חזרת הציונות השפויה לשלטון.

בהסתמך על הסטטיסטיקה של תולדות הממשלות בישראל משך הזמן הממוצע שבין הבחירות לבין נפילת
הממשלות ופיזור הכנסת הוא 22 חודשים (של קואליציות הנסמכות על פחות מ 70 ח"כ) ובמקרה הנוכחי שכבר עתה נכנסת המדינה למשבר חוקתי, יש להניח פרק זמן קצר יותר ולהעריך שני מועדים אפשריים לבחירות לכנסת ה 26 31/10/2023 או 19/11/2026 (ימי ג' השלישיים בחודש חשוון שהם ימי הבחירות הרשמים)

יש להניח שמסע תודעתי ממוקד של המאבק הציבורי ופעילות נכונה של המפלגות הציוניות שבאופוזיציה יביאו לדגם מוצלח של ממשלת אחדות ושינוי 2.0 שתסתמך לפחות על 65 ח"כ.

קואליציה ציונית עם קווי יסוד מוסכמים למבנה ממשלתי קומפקטי ולאופן פעיל ודמוקרטי של פתרון מנדטורי לבעיות עקרוניות השנויות במחלוקת קואליציונית, תמלא את ימיה ותצלח את אתגרי המימוש של החזון הציוני והפיכתו לחזון כלל ישראלי.

תמצית פורסמה כפוסט בפייסבוק תחת הכותרת "איך נחלצים מזה" 11/03/2023

 

כתיבת תגובה