אחדות ושינוי 2.0

מדורי האתר:

מדור א' – הגשמת החזון הציוני

מדור ב' – יוזמות להבקעת החסמים להגשמת החזון הציוני

מדור ג' – כינון ממשלת הצללים

מטרת האתר

מטרתו של האתר ללוות את תקופת הכהונה של הכנסת ה 25 במאמץ לחולל בחברה הישראלית תהליכים שיעניקו למגמת הקיום של מדינת ישראל צביון תואם לחזון הציונות שאותו הגו ויזמו הדורות המייסדים של המדינה וממשיכי דרכם הרעיונית.

ייעוד

האתר מיועד בעיקרו כמתווה לגוש המפלגות הציוניות המשרתות כאופוזיציה בכנסת ה 25.

עם זאת, מומלץ למפלגות הציוניות שבקואליציה לאמץ את עיקרי המתווה ובהינתן הזדמנות דמוקרטית, לאחד מאמצים פוליטיים עם האופוזיציה הנוכחית ובבחירות לכנסת ה 26, לכונן קואליציה ציונית ולממש את המתווה במהלך כל כהונות הכנסת שבהן ישרתו יחדיו כרוב מוחלט.

 יעדים

לצורך השגת מטרתו יציג האתר ארבעה מסלולי פעילות שעל האופוזיציה לפעול בהם, כדי לעמוד
ביעדים הבאים:

א.   לכונן "שלטון צללים" שישרת בכנסת כגוף אופוזיציוני המוציא לפעול את המאמץ לזכות בבחירות לכנסת ה 26.

ב.   להתניע מאמץ תודעתי בקרב האוכלוסיות הבדלניות (ערבים וחרדים) שתכליתו להעתיק את קולם למפלגות "הזרם המרכזי" כדרך הריאלית היחידה לאחדות אזרחית שתחרוץ את גורלם לחסד והגשמת מאווים ושאיפות מבלי לוותר על אמונתם.

ג.    להתניע יוזמות מכוננות לעיצוב החברה הישראלית כגוף מאוחד של אזרחי המדינה המנצלים את מעמדם הריבוני להגשמת חזון ישראלי המושתת על החזון הציוני שהתווה את תהליך הקמת המדינה והנחה את מייסדיה.

ד.   לאתר ולזהות את בעיות שעה הרות גורל ולכונן ולהציע דרכים מתוכננות לפתרונן תוך התייחסות למשאבים נדרשים ולהתאמת סדרי הקדימה וסדרי העדיפות לטיפול בבעיות עפ"י אמות מידה של התועלת שבפתרון להסרת הבעיה מסדר היום הציבורי, מידת הדחיפות הקריטית לפתרון בעיה מתמשכת העלולה לגרום נזק בלתי הפיך ומידת החיוניות של פתרון הבעיה עפ"י מידת הנזקים שהיא גורמת ליעדי המדינה.

מדורי האתר:

מדור א' – הגשמת החזון הציוני

מדור ב' – יוזמות להבקעת החסמים להגשמת החזון הציוני

מדור ג' – כינון ממשלת הצללים